بهزيستي در صورت تامين اعتبار متكديان ساماندهي مي‌كند


يزدفردا - ساماندهي متكديان به عهده بهزيستي نيست اما با توجه به درخواست استانداري جهت ساماندهي آنها در صورت تامين اعتبار لازم متكديان را ساماندهي مي‌كنيم.
رئيس اداره بهزيستي شهرستان يزد ضمن بيان اين مطلب در گفتگو با بهروزي، در خصوص ساماندهي كودكان خياباني گفت: طرح ساماندهي و جذب كودكان خياباني كه عمدتا كودكان كار هستند تهيه و جهت موافقت به استانداري ارسال شده است.
وي گفت: در اين طرح فراهم آوردن شرايط كار كودكان خياباني كه عمدتا كودكان كار هستند در قالب لباس متحدالشكل و به صورت قانوني پيش‌بيني شده تا اين كودكان بتوانند علاوه بر كسب درآمد به تحصيل نيز بپردازند.
بماني مشاغل در نظر گرفته شده براي اين كودكان را روزنامه‌فروشي، توزيع شير، نان و... به صورت پاره‌وقت عنوان كرد و اظهار داشت: اين طرح با همكاري نيروي انتظامي، شهرداري و ارگانهاي ذيربط اجرا مي‌شود.
وي همچنين خبر از راه‌اندازي خط تلفن اورزانس اجتماعي 123 در آينده نزديك داد و گفت: در حال‌حاضر خطوط تلفن مورد نياز اين مركز خريداري و كابين‌بندي شده و درصدد جذب نيروي كارشناس روانشناسي جهت ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزي هستيم.
وي افزود: اين خط در زمينه آسيبهاي اجتماعي، خشونت خانگي، كودك‌آزاري، همسرآزاري و... پاسخگو تماس گيرندگان خواهد بود و در نظر داريم آن را به خط صداي مشاور استان 148 نزديك كنيم.
وي افزايش و توسعه كلينيكهاي مددكاري اجتماعي را از برنامه‌هاي بهزيستي شهرستان يزد دانست و گفت: در حال حاضر يك كيلينيك فعال در شهر يزد وجود دارد و موافقت اصولي دو كيلينيك ديگر صادر شده است.
رئيس اداره بهزيستي شهرستان يزد
بهزيستي در صورت تامين اعتبار متكديان ساماندهي مي‌كند .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا